4 maig 2017

Treballant les Emocions

Conèixer nostre propi repertori emocional i el de l’altre no és tasca fàcil. No parlem ja de com regular aquestes emocions perquè no ens perjudiquen, a nosaltres o a les nostres relations amb els altres. A vegades la manera en que canalitzem i expressem les emocions no és la més adaptativa i ens produeix malestar i problemes de relació amb l’altre.

Si això ens succeeix als adults, imaginem als nens. Sovint els nens presenten dèficits en habilitats socials secundaris o altres problemàtiques com trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat, trastorns generalitzats del desenvolupament, trastorns de conducta… En altres casos simplement es un problema maduratiu o d’aprenentatge.

Per Això en ocasions els pares necessitem ensenyar més explícitament habilitats socials, i el primer pas és reconèixer i identificar les emocions, tant en un mateix com en l’altre.

Per això us deixem aquests recursos que podeu utilitzar a casa,  com ensenyar als nanos quina emoció està sentint en un determinat moment, o que esteu sentint vosaltres com a conseqüència d’els seus actes, per example.

Una altra idea és cercar a la premsa fotos de persones somrient, plorant, enfadats… i que el nen identifiqui quina emoció correspon a cada expressió facial. Una altra suggeriment és jugar al joc de rols: Crear petites situacions socials en les que el nen tingui de posar-se al lloc de l’altre i identificar que està sentint.

 

Article: El Blog de Ursula Perona – Psicología Clínica Infato Juvenil (http://www.ursulaperona.com/2014/12/trabajando-las-emociones.html)